Feminist Media Histories. Volume 2, Issue 3. Summer 2016

  • Autor: Shub, Esfir
  • Editorial: University of California Press
  • Observaciones: Esfir Shub. Selected writings

0

Pendiente de reposición  

Precio: Sin confirmar

Imagen de Portada

Si desea recibir información cuando este material se reponga, introduzca su correo..
Correo electronico: Política de Privacidad

Material válido paraClase de materialTipo de materialCarreraCurso
IDENTIDADES VISUALES Y FEMENINAS: RETRATO Y AUTORETRATO DE MUJERES EN EL ARTE Y EL CINEUnidad DidácticaBásicoMÁSTER UNIVERSITARIO EN ESTUDIOS DE GÉNERO 

Reseña

An unsurpassed master of compilation cinema, Esfir Shub is a major figure in the history of Soviet film. Shub's concept of film editing emerges clearly in the four articles that are presented here for the first time in English. They are selected from Zhizn' moya – kinematograf (Cinema Is My Life, 1972), a collection of her essays, public speeches, and letters as well as descriptions of unfinished projects. The texts document Shub's thoughts on montage and her important work as a pioneer of found footage cinema, offering insights into the making of such groundbreaking archival compilation films as The Fall of the Romanov Dynasty (1927), The Great Road (1927), and Lev Tolstoy and the Russia of Nicholas II (1928).

Detalles

  • Nº de edición:
  • Año de edición: 0
  • Número de reimpresión:
  • Año de reimpresión: 0
  • Lugar:
  • Dimensiones:
  • Páginas: 0
  • Soporte:
  • ISBN: